Ahad, 3 November 2013

Kepentingan Mengenali Imam Mahdi


Seperti yang kita tahu, salah satu figure yang akan lahir pada akhir zaman adalah seorang lelaki yang akan mengetuai perjuangan di atas jalan yang benar. Figure itu tak lain dan tak bukan adalah, Imam Mahdi. Semenjak Nabi Muhammad menyebut tentang perihal Imam Akhir Zaman ini, para sahabat dan salafus soleh sudah berusaha mencari siapakah Imam Mahdi yang dimaksudkan, kerana pada masa itu mereka juga pasti merasakan akhir zaman itu sudah hampir dengan mereka. Dan sehinggalah hari ini, figure itu terus menjadi bahan kajian dan ramai yang begitu ghairah mencari beliau, tidak kira atas tujuan mahu menjadi sebahagian dari pasukan yang dipimpin beliau, dan ada juga yang mencarinya adalah musuh yang tidak mahu waktu itu tiba. Tidak kurang juga yang menggunakan hadis ini bertujuan untuk mengaku diri mereka sebagai Mahdi.

Dalam pos kali ini saya tidak lagi mahu memetik hadis hadis yang membuktikan adakah figure ini benar2 wujud atau sekadar bayangan kerana itu telah banyak dikupas oleh para cendiakawan dan ilmuan Islam yang lain, malahan terdapat banyak buku buku yang cuba merungkaikan tentang Imam Mahdi. Saya cuba memfokuskan artikel ini mengenai kepentingan dan keperluan untuk mengetahui siapakah Imam Mahdi dan persediaan yang harus dibuat sebelum kemunculan beliau satu hari kelak.

Dalam membicarakan tentang Imam Mahdi tidak dapat tidak untuk mengaitkannya dengan kemunculan Dajjal. Seperti ciptaan Allah yang lain menciptakan sesuatu, pasti ada pasangan atau pun lawannya. Contohnya jika ada yang gemuk pasti ada orang yang kurus, Jika ada orang yang bijak pasti ada orang yang bodoh, begitu jugalah tentang kemuculan dajjal yang disifatkan fitnah terbesar sepanjang kewujudan manusia di muka bumi ini pasti ada lawannya, tak lain tak bukan dia lah Imam Mahdi.


Apa pentingnya kita mengambil tahu tentang Imam Mahdi ini?

Tidak ada yang tidak penting jika sesuatu arahan, amaran mahupun peringatan itu datangnya dari Allah atau dari Muhammad SAW. Seperti kita tahu hadis hadis tentang Imam Mahdi adalah dari hadis hadis yang sahih. Jadi ada kepentingan untuk kita mengambil berat tentang beliau. Jika kita beriman kepada Rasul dan kita beriktikad bahawasanya Nabi Muhammad itu rasul Allah, maka memandang rendah terhadap peringatan baginda adalah satu yang amat tidak baik dan akan memberi kesan buruk pada diri kita sendiri. Cuba lihat contoh ini:

Boss anda menyuruh anda untuk pergi ke satu presentation untuk satu tender. Dia ada berpesan, dalam perjalanan ke situ nanti anda akan bertemu dengan seorang konsultan(Sedangkan anda tidak mengenali konsultan itu secara fizikal), beliau menceritakan serba sedikit tentang konsultan itu. Mengikut perkiraan boss anda hanya dengan bekerjasama dengan konsultan ini, company anda akan berjaya memenangi tender ini. Sementara itu, ada company rival juga akan membuat presentation yang sama telah mengetahui tentang konsultan yang boss anda maksudkan Untuk memastikan mereka berjaya menewaskan company anda dan seterusnya memenangi tender itu, mereka cuba menukarkan konsultan itu dengan orang lain yang berpihak kepada mereka. Kerana sikap endah tidak endah tentang hal itu anda tidak cuba mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang konsultan itu. Tiba hari yang ditetapkan, anda pergi menuju  ke tempat yang telah ditentukan. Sebelum itu anda singgah di satu mall untuk bertemu dengan konsultan itu. Tiba  di mall, ketika anda memakir kereta datang seorang lelaki menghampiri kereta anda dan mengakui yang dia adalah konsultan yang dimaksudkan. Oleh kerana anda tidak mengenali konsultan itu dengan detail anda pun percaya dialah orang yg dimaksudkan,  yang sebenarnya dia adalah orang yg diupah oleh rival anda dalam perebutan tender itu. Apakah kesudahan cerita ini? anda tentu dapat menekanya.

Begitulah juga perihal kepentingan mengenali Imam Mahdi ini. Seperti yang diterangkan diawal artikel, semua hal yang dicipta ini mempunyai pasangan yang berlawanan, begitu juga dengan perjalanan menuju akhirat ini hanya ada 2 jalan. Jalan yang benar (haq) dan jalan yang salah(bathil). Sama ada anda akan memilih Imam Mahdi atau sebaliknya anda memilih dajjal. Tiada jalan tengah. Mungkin ada yang berkata, tentu ada golongan lain juga yang benar ketika kemunculan Mahdi nanti. Jawapannya tidak, kerana ia antara Baik dan Jahat, hitam atau putih syurga atau neraka. dalam sebuah hadis sahih juga ada menyebut

Dari Abu ‘Amir al-Hauzaniy ‘Abdillah bin Luhai, dari Mu’awiyah bin Abi Sufyan, bahwasanya ia (Mu’awiyah) pernah berdiri di hadapan kami, lalu ia berkata: “Ketahuilah, sesungguhnya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam pernah berdiri di hadapan kami, kemudian beliau bersabda, “Ketahuilah sesungguhnya orang-orang sebelum kamu dari Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) terpecah menjadi 72 (tujuh puluh dua) golongan dan sesungguhnya ummat ini akan berpecah belah menjadi 73 (tujuh puluh tiga) golongan, (adapun) yang tujuh puluh dua akan masuk Neraka dan yang satu golongan akan masuk Surga, yaitu “al-Jama’ah.”
Walaupun satu ketika nanti kita nampak seperti ada banyak kumpulan yang kita rasa menuju jalan yang benar (73 Golongan) namun menurut Rasulullah hanya 1 sahaja lah yang benar.


Adakah cukup dengan mengetahui tentang Imam Mahdi?


Sudah tentu tidak. contoh paling mudah telah dibentangkan di dalam al quran. semasa iblis diperintahkan Allah untuk sujud kepada nabi Adam, bukankah dia sudah mengenali siapa Adam. Dia ingkar terhadap perintah allah, bukankah dia lebih mengenali Allah lebih dari kita hari ini. Saya bahagikan dunia ini hanya kepada dua golongan iaitu jahat dan baik. Kumpulan jahat sudah mengetahui perihal Mahdi dan berusaha mencarinya. Orang islam juga sedar tentang Mahdi dan juga berusaha mencarinya. Bezanya adalah pada tujuan pencarian. namun pokoknya disini adalah, kedua dua kumpulan ini mengetahui tentang Imam Mahdi. Satu adalah untuk mengikutnya menyokongnya dan satu lagi untuk menentangnya.

Seperti contoh "tender" tadi, selain dari mengetahui tentang imam Mahdi dan usaha untuk mengenalinya, satu lagi kunci penting adalah mengetahui dan mengenali musuh. Kalau kita tidak mengenali musuh dan mengkaji perancangan licik mereka, kemungkinan besar kita akan tewas sebelum pertandingan yang sebenar. Maka dengan itulah para pengkaji Teori Konspirasi cuba memberi pendedahan tentangnya. Bukan kerana mahu menujukkan kepandaian tapi memberi pencerahan agar mereka yang mahukan kebaikan agar tidak tersalah memilih jalan yang sebenar. Kerana itulah juga Al Quran mahupun hadis juga menceritakan tentang musuh musuh ini. Agar kita semua mengenali musuh musuh ini dan bersedia mengatasi segala perancangan busuk mereka. Sesungguhnya iblis dan konco konconya tidak akan pernah jemu untuk berusaha menyesatkan manusia.

Apakah persediaan kita sebelum kemunculan beliau? 

Tidak ada perkara lain yang lebih penting selain daripada usaha mengukuhkan aqidah. Kunci utamanya adalah kalimah La ilaha illaallah Muhamad al rasulullah. Persediaan terpenting buat yang menginginkan jalan kebenaran adalah pengukuhan aqidah. Aqidahlah akan memandu segala perbuatan dan tindakan serta pilihan yang akan kita lakukan. Jika ditakdirkan kita kembali ke rahmatullah sebelum kemunculan Mahdi pun, aqidahlah yang menjadi penentu tempat kita di sana nanti. Oleh kerana kepentingan inilah Rasulullah menekankan perkara berkaitan aqidah pada awal kerasulan baginda. Jika hari ini kita sudah tergugat apabila menghadapi fitnah (baca ujian) dunia ini, apatah lagi apabila tiba masanya fitnah(baca ujian) terbesar tiba, iaitu apabila munculnya dajjal di muka bumi ini. Mungkin pada hari ini mulut kita mengatakan yang kita akan memilih Mahdi berbanding dajjal, namun adakah apabila tiba masanya nanti setelah dihujani ujian ujian yang dasyat kita masih mampu berpegang kepada pendirian itu.

Akhir kata

Mempelajari mengkaji mahupun usaha mencari Imam Mahdi adalah satu yang baik. Namun begitu apa yang lebih penting adalah usaha yang berterusan memperkukuhkan aqidah. Selain dari itu usaha mengkaji musuh musuh juga harus diteruskan bagi mengelakkan diri kita daripada tipu daya mereka yang tanpa jemu mahu menarik kita ke lembah kehancuran. Kepada mereka yang kurang atau tidak mahu mengambil tahu tentang ilmu akhir zaman ini (Teori Konspirasi, Dajjal, Imam Mahdi dan lain lain), berlapang dada lah, usah mencemuh sesama kita, kerana ilmu Allah ini luas dan meliputi segalanya. 

Wallahualam.

31 ulasan:

  1. Assalammualaikum! Saya baru terjumpa blog ni dlm proses meng-Google tentang ayat-ayat kauniyyah. Dah mula korek-korek entri lama. Menarik dan saya rasa kita perlu mencabar pemikiran kita dengan mengetahui perkara-perkara seperti ini. Memang benar, ilmu Allah tu sangat,sangat,sangat luas.

    Terima kasih atas segala effort dari tuan penulis blog. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kembali, kerana sudi membaca,

      Padam
    2. salam 2 u sis,
      apa2 ilmu yg dicampak kepada kita termasuklah jin dan makhluk2 lain yg mukhallaf..itulah yg tercakup sekalianya kedalam maksud setitik air dari 7 lautan ilmu 'AKU'..
      bagaimana nak merasa 7 lautan - air yg setitik = buangkanlah sekalian huruf,bunyi,suara,nafsu dan akal...kalaulah sudi dan berhajat..lantaran yg setitik itu pun teramat berat untuk kita galas..bagai tk sanggup terpikul dibahu rasanya.

      ''maka hanya yg benar AKU firmankan...'

      Padam
  2. Halus, seni spt rambut dbelah tujuh. Bjln di atas pjlnn mnuju tuhan yg maha seni.. makhluk yg tbaik di alam ini ialah Muhammad SAW.. beliau tlh smpi btemu dgn Allah, bgitu juga pwarisnya, pasti smpai. Hehe... yeke? Senang jd org bodoh, fakir lg hina...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam 2 u yan,
      yaa lathif..yaa hafidz..

      '...Bjln di atas pjlnn mnuju tuhan yg maha seni...'
      maaf jika aku mencelah,barang ungkapan tuhan yg maha seni bagaikan kurang cantek pada perkiraan..mungkin boleh diguna istilah sebagai...tuhan yang 'Maha menghalusi'...mengambil barokah amalan zikir ratib para arifbillah.("/)

      Padam
  3. Apa jua janji Allah itu benar. Mati itu benar, akhirat itu benar, syurga neraka itu benar dan apa jua yg telah digariskan Al Quran begitu jua yang disampaikan Muhammad S.A.W itu benar.

    Yang menentukan senang atau tidak itu bukan kerana bodoh atau cerdiknya, fakir atau harta kekayaannya yang dipermudahkan itu adalah mereka yang mendapat petunjuk dari Allah SWT.

    BalasPadam
  4. minta penjelasan. prihal Grand Master ii Melayu itu benarkah?

    BalasPadam
  5. Saya ingin tahu tentang codex seraphinianus. Saya cuba membaca beberapa artikel tentang codex itu tapi tak brapa faham..

    Contoh artikel:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Codex_Seraphinianus
    http://dangerousminds.net/comments/codex_seraphinianus_a_new_edition_of_the_strangest_book_in_the_world

    harap tuan dpt jelaskan..mesti ada yang tersembunyi disebalik tulisan yang tidak difahami tersebut.

    BalasPadam
  6. salam, saudara ajaque, mohon izin share artikel

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum...

    Bismillahirahamnirahim...

    Kebenaran amat payah ditelan, kebenaran amat payah digengam dan kebenaran juga amat payah diluahkan. Bila muncul yang hak, yang bathil akan pasti gugur.

    Hamba budak baru belajar, jika salah tolong tunjukkan "Awalluddin Makrifatullah".

    BalasPadam
  8. UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
    NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU


    Untuk Wali Wali Allah dimana saja kalian berada
    Sekarang keluarlah, Hunuslah Pedang dan Asahlah Tajam-Tajam

    Api Jihad Fisabilillah Akhir Zaman telah kami kobarkan
    Panji-Panji Perang Nabimu sudah kami kibarkan
    Arasy KeagunganMu sudah bergetar Hebat Ya Allah,

    Wahai Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang
    hamba memohon kepadaMu keluarkan para Muqarrabin bersama kami

    Allahumma a’izzal islam wal muslim wa adzillas syirka wal musyrikin wa dammir a’da aka a’da

    addin wa iradaka suui ‘alaihim yaa Robbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH muliakanlah islam dan Kaum Muslimin, hinakan dan rendahkanlah kesyirikan dan

    pelaku kemusyrikan dan hancurkanlah musuh-mu dan musuh agama-mu dengan keburukan wahai RABB
    semesta alam.

    Allahumma ‘adzdzibil kafarotalladzina yashudduna ‘ansabilika, wa yukadzdzibuna min rusulika

    wa yuqotiluna min awliyaika.

    Wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. orang-

    oramg kafir yang telah menghalang-halangi kami dari jalan-Mu, yang telah mendustakan-Mu dan

    telah membunuh Para Wali-Mu, Para Kekasih-Mu

    Allahumma farriq jam’ahum wa syattit syamlahum wa zilzal aqdamahum wa bilkhusus min yahuud

    wa syarikatihim innaka ‘ala kulli syaiin qodir.

    Wahai ALLAH pecah belahlah, hancur leburkanlah kelompok mereka, porak porandakanlah mereka

    dan goncangkanlah kedudukan mereka, goncangkanlah hati hati mereka terlebih khusus dari

    orang-orang yahudi dan sekutu-sekutu mereka. sesungguhnya ENGKAU Maha Berkuasa.

    Allahumma shuril islam wal ikhwana wal mujahidina fii kulli makan yaa rabbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH tolonglah Islam dan saudara kami dan Para Mujahid dimana saja mereka berada

    wahai RABB Semesta Alam.
    Aamiin Yaa Robbal ‘Alamin

    Wahai Wali-wali Allah Kemarilah, Datanglah dan Berkujunglah dan bergabunglah bersama kami

    kami Ahlul Baitmu

    UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
    NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    Al Qur`an adalah manhaj (petunjuk jalan) bagi para Da`i yang menempuh jalan dien ini sampai

    hari kiamat, Kami akan bawa anda untuk mengikuti jejak langkah penghulu para rasul Muhammad

    SAW dan pemimpin semua umat manusia.

    Hai kaumku ikutilah aku, aku akan menunjukan kepadamu jalan yang benar (QS. Al-Mu'min :38)

    Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
    para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari

    Nasionalisme (kemusyrikan)

    Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.

    301. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam

    302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
    - ahli segala macam pertempuran
    - ahli Membunuh secara cepat
    - ahli Bela diri jarak dekat
    - Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan

    303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
    - Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
    - Ahli Pembuat BOM / Racun
    - Ahli Sandera
    - Ahli Sabotase

    304. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam

    305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
    - ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
    - Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
    - Ahli enkripsi cryptographi
    - Ahli Satelit / Nuklir
    - Ahli Pembuat infra merah / Radar
    - Ahli Membuat Virus Death
    - Ahli infiltrasi Sistem Pakar

    email : angsahitam@inbox.com
    masukan dalam email kode yang dikehendaki
    misalnya 301 : (untuk batalion pembunuhh Thogut / tokoh-politik)

    Sahibuzaman
    angsahitam@inbox.com

    Disebarluaskan
    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG BERANI MATI
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    BalasPadam
  9. Ummat Nabi Musa AS Bani Israel berpecah kepada 71 firqah.
    Ummat Nabi Isa AS Bani Nasara berpecah kepada 72 firqah..
    Ummat Muhammad SAW Islam berpecah kepada 73 firqah...
    Dari 73 firqah ummat Islam hanya 1 firqah dijamin masuk Syurga.
    Yg 72 firqah lagi masuk Neraka hanya Allah tahu apa sebab2nya.
    Dari firqah 1 hingga firqah 72 itulah Puak Ke72 siapa mereka..??
    Firqah 73 itulah Puak Ke73 peneraju Akhir Zaman siapa pula..??
    Kata Syiah : Yg ada Imam Ali dan Ahlulbait Imam 12 didalamnya.
    Kata Sunni (ASWJ) : Yg ada Nabi dan para Sahabat Nabi didalamnya.
    Kata Pencinta AlMahdi : Yg ada Nabi AlMahdi dan Ahlulbait didalamnya...

    BalasPadam
  10. ALHADIS : "Jika sekiranya usia bumi ini hanya tinggal sehari lagi (akan kiamat), nescaya Allah akan bangkitkan seorang keturunan-ku (Ahlulbait dari Sulbi Nabi), yg akan memenuhi semula bumi ini dgn keadilan dan kemakmuran, sebagaimana bumi sebelumnya telah dipenuhi dgn kekufuran dan kezaliman.."

    Yg dimaksodkan keturunan-ku itu tidak lain dialah Imam AlMahdi. Nasab DNA beliau mestilah dari salur-galur Sulbinya Nabi, dari Saka-Baka Nabi Muhammad SAW dgn opah Siti Khodijah. Barang siapa berkata Imam Mahdi itu bangkit dari Saka-Baka Imam Ali dgn Fatimah AzZaharah, fahaman itu sudah terpesong jauh dari kebenaran. Kapankah kemunculannya itu Imam AlMahdi? Tidak ada sesiapa pun yg bisa tahu, melainkan Allah Rabbul Jalal jua Yg Maha Mengetahui lagi Maha Merencana setiap sesuatu. Imam AlMahdi pasti dizahirkan kapan sudah bertepatan dgn jadual-Nya Allah... Wallahu'alam....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laa. Setau aku imam mahdi mmg dr susul galur rasulullah mlalui saidina ali dan fatimah iaitu husin. Mmg ada hadis yg mngatakan imam mahdi dr keturunan cucuku yg ini(ditunjuk kpd husin). Slepas era para sahabat. Keturunan rasulullah dikejar utk dibunuh. Tp lari kmana tak tau. Wa allahu alam. Smpai skg xjumpa. Mungkin dah lari k negara lain dan berasimilasi dgn bangsa lain membentuk bangsa baru tp msih lg dr jalur keturunan rasulullah.

      Padam
  11. ALHADIS : "Jika sekira kamu ketahui dimana beradanya itu Imam Mahdi, maka bersegeralah kamu berbaiah dgnnya, walau pun utk ketemunya kamu terpaksa merangkak diatas salji...."

    Dari maksod Hadis ini mencari bertemu mengenali dan berbaiah dgnnya Imam AlMahdi bagaikan satu kewajiban. Namun bagaimana kita bisa mencarinya mengenalinya, sedangkan dimana sosoknya keberadaannya kita tidak ketahui. Apalagi diAkhiir Zaman ini ramai pihak yg bukan hak berebut2 ambil kesempatan. Mengenali yg mana satu Imam Mahdi Sejati dgn Imam Mahdi Palsu sukar dikenali, melainkan dgn izin-Nya Allah...

    Dan lagi Sabdanya Nabi : "Islam bakal bangkit semula dari Timur." Timur ada banyak jenis Timur, ada Timur Tengah asal bermulanya Islam, tetapi sudah ranap tenggelam dilanda Fitnah Dajjal AlMasikh. Ada Asia Timur, ada Timur2 dan ada Timur Nusantara. Sabdanya lagi : "Tuntutlah Ilmu walau sampai keNegeri China." Apa kelebehan Timur Nusantara dan Negeri China, hanya mereka itu dari Nasab Ahlulbait Wali 7 yg bisa ketahui, mereka itulah yg dulu mahu dicari... Allahu'alam....

    BalasPadam
  12. BERAKHIRNYA KENABIAN BERMULANYA KEWALIAN.... Sejarah dan riwayat Nabi Muhammag SAW, Ahlulbaitnya dan Islam telah banyak diselewengkan, tenggelam ditelan Fitnah Dajjal AlMasikh. Jika dikhabarkan bisa jadi ribot2an. Maka diringkaskan berakhirnya sejarah lama dan permulaan yg baru. Setelah peristiwa pembunuhan Imam Sayyedina Hussein AS (Anak Mukjizat Nabi), Ahlulbait2 serta pengikut2 setianya, oleh Yazid Muawiyyah serta konco2nya, akhirnya gugur syahid Imam Sayyedina Hussein AS diPadang Karbala Iraq. Namun Allah Maha Berkuasa lagi Maha Menyelamat. Yg terselamat putra kecil Imam Sayyedina Hussein AS, dialah Sayyedina Ali Zainal Abideen AS. Maka bermulalah Imam Sayyedina Ali Zainal Abideen sebagai penyambong Nasab warisan Ahlulbait Nabi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6 GENERASI AHLULBAIT NABI.... Bermula dari isteri2 Imam Sayyedina Ali Zainal Abideen AS, muncullah 6 Generasi Ahlulbait Nasab Nabi. Generasi Pertama adalah 7 beradik lelaki, diAlam Wali mereka dikenali dgn martabat Wali 7 Alam Melayu. Merekalah Generasi Pertama berhijrah belayar keluar dari bumi Arab AlJazeera menuju Nusantara dan China. Penghijrahan mereka bermula sekira2 selepas 88 tahun Rasulullah SAW berpulang keHadrat Ilahi... Generasi Ke2 hingga Ke6 ada yg menetap diIraq dan Parsi. Ada yg berhijrah keHydramaut Yaman, ada yg kenegeri2 Arab berhampiran. Ramai dikalangan mereka buang title Syed pada nama mereka kerana takut dikenali diburu dibunuh. Berbalik kesah Wali 7, mereka transit seketika diGujarat India menyebarkan Islam, lalu menuju SUNDA Indonesia. Maka orang2 Sunda adalah yg pertama2 menerima seruan Islam. Mengapa keSunda dan apa kelebehan Sunda..??

      SANG SAKA MERAH PUTIH.... Bermula maka 2 saudara tertua bertapak keNegara Salaka sekitar Gunong Salak Jawa Barat. Maka 5 saudara yg lain itu pula mula berpisah belayar menuju kedestinasi masing2. Maka diJawa Barat itu mereka mendapat tentangan paling hebat dari Raja2 Hindu Majapahit. Setelah terbukti Keramah mereka telah menewaskan kesaktian Dewa2 Hindu Majapahit, akhirnya kedatangan mereka dan ajaran Islam telah diterima. Dari pernikahan Abang Tertua dgn putri bangsawan Majapahit, dikurniakan 2 Syed atau 2 Raden. Raden pertama diberi jolokan SIMERAH dan Raden kedua diberi jolokan SIPUTIH. Maka berkah kemuliaan dolat Karomah 2 Raden (Ahlulbait) itulah yg dikenali dgn jolokan "SANG SAKA MERAH PUTIH". Maka salah seorang dari Nasab samada SIMERAH atau SIPUTIH itulah yg akan menjawat jawatan IMAM ALMAHDI....

      UGA WANGSIT PRABU SILIWANGI.... Maka kesah Nasab dari SIMERAH dan SIPUTIH telah hilang entah kemana mereka berhijrah pergi. Adakah mereka maseh bermastautin diJawa Barat itu lagi, tidak diketahui. Setelah dilanda kemasukan ajaran Wali Songo / Wali 9 Tanah Jawa itu, sejarah Wali 7 telah hilang sirna. Maka kesah mereka hanya menjadi Cerita2 Rakyat. Maka salah satu Cerita Rakyat yg paling cocok bisa masuk akal seperti dlm "UGA WANGSIT PRABU SILIWANGI", yg mengesahkan kedatangan Ratu Adil (Imam Mahdi). Maka Tok Prabu Siliwangi ada tinggalkan wasiat berupa 9 katakunci. Maka Ratu Adil (Imam Mahdi) diberi jolokan BOCAH ANGON (Budak SiGembala Lembu). Setelah dicari2 rupa2nya Bocah Angon bersama Pemuda Berjanggot telah berpindah keLebak Cawane (Lembah Cawan) membuka Lahan Baru (Tanah Baru)....

      Dimanakah keberadaannya itu Lebak Cawane (Lembah Cawan)? Wasiat itu sudah ratusan tahun berlalu, apakah Bocah Angon dgn Pemuda Berjanggot maseh ada lagi disitu..?? Jangan2 Bocah Angon sudah jadi mbah dan Pemuda Berjanggot sudah bertaraf Tok Janggot.. Tok Janggot bilang Lebak Cawane bukan diBogor, atau diBandung, atau diCimenteng, atau diSukabumi jangan dicari. Lebak Cawan itu berada diTasikmalaya, Lahan Baru (Tanah Baru) itu pula berada diPekan Lembu. Selamat meng "Google Earth" semoga ketemu. Koq begitulah klu2 misteri yg telah dikasi tahu. Yg lebeh tahu hanya Allah jua Yg Maha Tahu.. Wallahu'alem.....

      Padam
  13. SEMBILAN (9) KATA-KUNCI WASIAT PRABU SILIWANGI... Prabu Siliwangi seorang Raja Islam dibimbingi oleh pewaris2 Wali 7. Keberadaan Kerajaan Prabu Siliwangi sekitar dizaman berakhir kegemilangan Wali 7, dgn kemunculan Walisongo/Wali 9 Jawa. Sebelum kerajaan Pajajaran dan beliau hilang ghoib, Prabu Siliwangi sempat tinggalkan wasiat. Ada yg ertikan wasiat beliau dgn kedatangan Ratu Adil Sejati (Imam Mahdi). Kebanyakan maksodkan Satrio Piningit calon Presiden Republik Indonesia. Kedua peribadi tersebut dikiaskan sebagai Bocah Angon (Budak Gembala), dibantu oleh Pemuda Berjanggut. Maka tersurat watak2 dan kesah2 Bocah Angon berupa klue2 teka-teki lambang2 kata2 kias yg tersirat lagi misteri yg tersembunyi, dlm 9 kata-kunci :

    1. Suara minta tolong.
    2. Mencari sambil melawan sambil ketawa.
    3. Yg digembala ranting kayu dan sisa potongan kayu.
    4. Rumahnya dihujung sungei yg pintunya setinggi batu.
    5. Ditutupi pohon handeleum dan hanjuang.
    6. Pergi bersama Pemuda Berjanggut.
    7. Pergi membuka lahan baru diLebak Cawene.
    8. Gagak berkoar didahan mati.
    9. Ratu Adil Sejati.

    Blog dari Indonesia paling banyak bangkitkan misteri Bocah Angon, masing2 dgn berbagei kefahaman dgn tafsiran serta bukti2 tersendiri. Menjadi harapan rakyat kedatangan Satrio Piningit bisa bawa zaman keemasan bagi Indonesia. Sedangkan misi Ratu Adil Sejati aka Imam Mahdi membawa keadilan dan kemakmuran seluruh Dunia Islam dan alam sejagat. Kalo bener Bocah Angon dimaksodkan Ratu Adil Sejati, apakah beliau orang Indonesia ato orang Malaysia? Makanya Prophecy Prabu Siliwangi dianggap paling tepat mengenai keberadaan Imam Mahdi itu. Comaan kalo mahu mencari Bocah Angon didahului dgn : Rumahnya dihujung sungei, disitu 2 SUNGEI BERTEMU. Pintu rumahnya setinggi batu, jalannya tempuhi dulu JAMBATAN BATU... Allahu'alam...

    BalasPadam
  14. WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
    Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “Hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this, and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.

    BalasPadam
  15. THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu).
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’

    BalasPadam
  16. Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”Nak tahu apa kah kehidupan kedua guna aal. Kalau rasullullah mengatakan Mahadi akan dating melelui Siti Fatimah, ini bermakna Siti Fatimah kena lahir sekali lagi . Ingat apabila Tuan hamba elahirkan Tuan Nya, so tak payah Tanya jangut kerana ayat ini jelas dan bial anak dilahirkan beruban bermana ia pernah hidup dulu dan di hidupkan sekali lagi. Lagi pun kalau nabi Isa dating bermakna ini ada lah second life bagi dia so semua orang sekarang di hidupkan dalam keadaan yang mereka tidak ketahui.
    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
    Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
    .

    BalasPadam
  17. King Solomon’s Gold Mines Mount Ophir Gunung Ledang Malacca Kuala Lumpur Malaysia Peninsula Almug (Algum) Tree Red Sandalwood First Temple Pillars I Kings 10 Ancient Transoceanic Voyages Phoenician Navigators
    In I Kings 10 of the Old Testament in the Bible, King Solomon sent ships to Ophir for the finest gold and almug wood (for the Temple's pillars). The ships sailed from the Red Sea and headed east, to the Malaysian Peninsula, where the gold mountain there, east of the town of Malacca, which is just down the coast from Kuala Lumpur, was named Ophir, now known as Gunung Ledang, where are ancient mineshafts like honeycombs, from which huge amounts of gold were extracted by methods now unknown to the natives, nor to the Chinese who have also exploited the region through the centuries. And corroborative of this, that the mines of Ophir were across the vast Indian Ocean, is that also in I Kings 10, the almug (algum) tree, now known as red sandalwood, which grows only in southeast Asia, was sought by Solomon's fleet to construct the pillars of the First Temple; but how could they have navigated safely there and back, when it is commonly considered that such voyages were impossible because they could not accurately chart their course across a vast ocean? - Read article #2 at http://IceAgeCivilizations.com, to understand how they accurately measured time by the stars, with a simple mechanical instrument, and so could measure direction and distance, commonly thought to have been impossible before the invention of Harrison's chronometer in the 1850's. You can see that the evidence is solid that Malaysia is the location of Ophir, and now you can know how the ancients actually did navigate the globe in ancient times, exploiting the minerals which were available, such as in the ancient mysteriously complex mines of Mount Ophir, so check it out, and read further in the other categories to see how science and archaeology corroborate the Bible. [link

    BalasPadam
  18. King Solomon’s Gold Mines Mount Ophir Gunung Ledang Malacca Kuala Lumpur Malaysia Peninsula Almug (Algum) Tree Red Sandalwood First Temple Pillars I Kings 10 Ancient Transoceanic Voyages Phoenician Navigators
    In I Kings 10 of the Old Testament in the Bible, King Solomon sent ships to Ophir for the finest gold and almug wood (for the Temple's pillars). The ships sailed from the Red Sea and headed east, to the Malaysian Peninsula, where the gold mountain there, east of the town of Malacca, which is just down the coast from Kuala Lumpur, was named Ophir, now known as Gunung Ledang, where are ancient mineshafts like honeycombs, from which huge amounts of gold were extracted by methods now unknown to the natives, nor to the Chinese who have also exploited the region through the centuries. And corroborative of this, that the mines of Ophir were across the vast Indian Ocean, is that also in I Kings 10, the almug (algum) tree, now known as red sandalwood, which grows only in southeast Asia, was sought by Solomon's fleet to construct the pillars of the First Temple; but how could they have navigated safely there and back, when it is commonly considered that such voyages were impossible because they could not accurately chart their course across a vast ocean? - Read article #2 at http://IceAgeCivilizations.com, to understand how they accurately measured time by the stars, with a simple mechanical instrument, and so could measure direction and distance, commonly thought to have been impossible before the invention of Harrison's chronometer in the 1850's. You can see that the evidence is solid that Malaysia is the location of Ophir, and now you can know how the ancients actually did navigate the globe in ancient times, exploiting the minerals which were available, such as in the ancient mysteriously complex mines of Mount Ophir, so check it out, and read further in the other categories to see how science and archaeology corroborate the Bible. [link

    BalasPadam
  19. Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”Nak tahu apa kah kehidupan kedua guna aal. Kalau rasullullah mengatakan Mahadi akan dating melelui Siti Fatimah, ini bermakna Siti Fatimah kena lahir sekali lagi . Ingat apabila Tuan hamba elahirkan Tuan Nya, so tak payah Tanya jangut kerana ayat ini jelas dan bial anak dilahirkan beruban bermana ia pernah hidup dulu dan di hidupkan sekali lagi. Lagi pun kalau nabi Isa dating bermakna ini ada lah second life bagi dia so semua orang sekarang di hidupkan dalam keadaan yang mereka tidak ketahui.
    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
    Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
    .

    BalasPadam
  20. THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu).
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’

    BalasPadam
  21. WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
    Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “Hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this, and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.

    BalasPadam
  22. SEMBILAN (9) KATA-KUNCI WASIAT TOK PRABU SILIWANGI
    MENANTI RATU ADIL SEJATI (AKA IMAM ALMAHDI).....

    1. Suara minta tolong.
    2. Mencari sambil melawan sambil ketawa.
    3. Yg digembala ranting kayu dan sisa potongan kayu.
    4. Rumahnya dihujung sungei yg pintunya setinggi batu.
    5. Ditutupi pohon handeleum dan hanjuang.
    6. Pergi bersama Pemuda Berjanggut.
    7. Pergi membuka lahan baru diLebak Cawene.
    8. Gagak berkoar didahan mati.
    9. Ratu Adil Sejati.

    Sudah beratusan tahun Budak Gembala bersama Pemuda Berjanggot berpindah kelahan baru diLebak Cawene'. Kini Budak Gembala sudah jadi BAPAK GEMBALA, Pemuda Berjanggot sudah jadi TOK JANGGOT. Dari kehebatan Tok Janggot, kini sudah ada ramei PEMUDA2 BERJANGGOT. Comaan kalo kalian mahu mencari mereka itu, didahului dgn : Rumahnya dihujung sungei, disitu 2 SUNGEI BERTEMU. Pintu rumahnya setinggi batu, jalan tuju kerumahnya tempuhi dulu JAMBATAN BATU..

    Sebelum kesitu kalian terpaksa bersawab tabit kasi hormat sama Tok Habib dulu, karena disitu banyak angker keras ketamu. Kalo ngak dipatuhi syaratnya itu, koq kalian bisa dilempari batu. Kalo kepala kalian sudah pecah berdarahan meleleh selalu, kalian terpaksa keRumah Sakit dulu. Kalo kalian marah2 kalian ngak bisa ketemu. Oleh itu kalian terpaksa ketawa hehehe... dulu. Kalo kalian telah ketemu, kalian pasti heran, mereka sentiasa suka hahaha... ketawa selalu. Selamat mencari semoga ketemu. "MEN PLAN, BUT HAHAHA... GOD LAUGHS" selalu...

    Allahu'alam & Wasalamu.....

    BalasPadam
  23. SEMBILAN (9) KATA-KUNCI WASIAT TOK PRABU SILIWANGI
    ..... MENJEJAKI IMAM ALMAHDI (AKA RATU ADIL SEJATI) .....

    LAHAN BARU : Perlu diingat, sebelum kesitu kalian terpaksa bersawab tabit kasi hormat sama Tok Habib Hussein Lampoyang dulu. Karena disitu banyak angker tanahnya keras kematu. Kalo ngak dipatuhi syaratnya itu, koq kalian bisa dilempari batu. Kalo kepala kalian sudah pecah berdarahan meleleh selalu, kalian terpaksa ke Rumah Sakit dulu. Kalian dianggap bernaseb baik hanya dilempari batu. Kalo kalian banyak sombong syok sendiri selalu, koq jambatan batu runtoh, pasti kalian jadi lemping dihempab batu, koq ada yg terus kojol disitu. Kalo kalian maseh marah2in kalian ngak bisa ketemu. Kalo bener kalian ngak marah2, kalian terpaksa ketawa hehehe... dulu. Kalo kalian telah ketemu, kalian pasti heran, mereka sentiasa suka hahaha... ketawa selalu.

    LEBAK CAWENE' : Kini sudah ratusan tahun Bapak Gembala dgn Tok Janggot berpindah kelahan baru. DiLebak Cawene' apa yg digembala oleh Bapak Gembala mahulah tahu. Yg digembalanya bukan ayam ato itek, tetapi tidak laen lembu2, karena lembu yg bisa ada harga kuat kerja selalu. Oleh karena banyaknya lembu2, hingga ujud sebuah perkampongan dan sebuah pekan dinamakan "Pekan Lembu". Lembu2 yg degil malasan kerja tepaksa dipukul dipalu dgn dahan reranting kayu. Lembu2 yg degil keras kepala suka sondolan terpaksa dikorbankan mmm... padan muka baru dia tahu. Sekarang sudah banyak ratusan lembu2 jantan betina yg rajin kuat bekerja, siang malam ngak pernah rasa jemu.

    DARI SUNDA KE TASIKMALAYA : Bermula dari Bloodline AlHussein AS "Anak Pintak", dari Mekah Ahlulbait 7 Wali keNusantara hingga China itu destinasi. Mula bertapak di Sunda, berpecah berpisah : 3 keIndonesia, 2 keTanah Melayu, 2 lagi keChina. Abang Paling Tua keGunong Salak, Jawa Barat dia pergi. Kini Nasab Wali 7 sudah puluhan juta berkembang bertaburan diserata Nusantara hingga China. Nasab Wali 7 inilah yg dinamakan Bani Tamim. Dari yg banyak2 itu hanya 1 telah dinobatkan sebagei Imam Mahdi AS... Tersembunyi teka-tekinya dlm 9 kata-kunci Tok Prabu Siliwangi Prophecy. Bermula dari : (1) Terdengar suara jeritan kesakitan tersiksa, terlalak terlolong mintak tolong.... Diakhiri dgn : (9) Hingga Allah telah bangkitkan Sang Ratu Adil Sejati, Sang Juru Penyelamat dialah Imam Mahdi AS.

    Bermula dari Lahan Baru mereka pergi. KeLebak Cawene' mereka mencari rezeki. Setiap pagi mereka kePekan Lembu sarapan pagi minum kopi. Setiap malam mereka pekena dulu minuman segar Power Root Tongkat Ali. Pekan Lembu berada di "TASIKMALAYA" dia bersembunyi. Dari TasikMalaya disitu mahu dulu dicari, tetapi ingat jangan sombong nanti kalian diuji lagi.... "Sang Penjaga Air Membimbingi - Tok Habib Hussein Lampoyang Memerhati - Tok Zurqarnaen Amat Keras Menghukumi..."

    ..... WALLAHU'ALEM & SALAM PERMISI .....

    BalasPadam
  24. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
    DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT


    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh


    BalasPadam
  25. BENTUKLAH PASUKAN MILITER PADA SETIAP ZONA ISLAM
    SAMBUTLAH UNDANGAN PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: “Berperanglah kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
    para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)

    email : seleksidim@yandex.com

    Dipublikasikan
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    BalasPadam
  26. ... 2015 YEAR OF THE SHEEP THE END-TIME PROPHECY ...
    IN THE TAO TE CHING THE CHINESE ASTROLOGY - THE YEAR 2015
    WAS THE STANDSTILL AND STAGNATION YEAR FOR GENERAL MEHDI.
    23 OKTOBER 2015 JABER BOLUSHI RAMALKAN ITU PASAL TAK JADI.
    DIMULAI JANUARI 2015 CUMA RAJA ABDULLAH THE DAJJAL YG MATI.
    KOQ ITU SATU PETANDANYA SUDAH DEKAT KEDATANGAN IMAM MAHDI.
    2016 YEAR OF THE FIRE MONKEY APA DIA DATANG BISA MENJADI..??

    BalasPadam