Khamis, 19 April 2012

Pulau Berkembar (Segitiga Bermuda 10/13)

 karnain Bin Ramli
LAUTAN GANAS, PINTU2 GERBANG DIMENSI DAN PULAU2 TIDAK BERPENGHUNI?
[Part 10 of 13]


Menyambung daripada Part 9... rasanya elok kalau kita tidak tergesa2 terus masuk kepada penerangan tentang “dark matter” dan “dark energy” ini. Lagipun, apa yang akan dipaparkan di dalam posting ini adalah bukan maklumat yang mengikut arus perdana (mainstream) seperti yang biasa didapati di internet atau mana2 buku2 terbitan NASA dan badan2 yang memegang “authority” ketika ini. Maka penerangan “step-by-step” diperlukan. Bukan apa... supaya tidak tersalah tafsir. Nanti mungkin ada pula yang menuduh penulis menyebarkan buah fikiran sesat pulak :P

Baiklah... slow and steady... kita mulakan satu persatu.

Seperti yang saya telah ulangi banyak kali sebelum ini di dalam album NWO, anda boleh saja membaca mengenai “Big Bang” atau apa2 sahaja fakta2 sains berkaitan dengannya (betul ke semuanya fakta?) di dalam buku2 mahu pun di internet. Apa yang kita biasa dengar tentang “Big Bang” ialah... lebih kurang 15 Billion atau 20 Billion tahun dahulu, alam sejagat (universe) masih belum wujud. Semuanya masih bercantum sebagai suatu objek yang padat. Tiba2 “BOOOM!!!” objek padat ini mengalami letupan besar dan ia pun pecah berkecai membentuk apa yang kita panggil ruang (space). Proses inilah yang membentuk segala2nya... bintang2, planet2, galaksi2 dan seumpamanya. Ruang yang terbentuk ini pula dikatakan masih lagi dalam proses pengembangan sehingga ke hari ini. Yang tambah pelik... pengembangan ruang ini bukannya semakin lama semakin perlahan... malah pengembangannya semakin lama semakin cepat. Bolehkah anda membayangkannya? Setiap saat masa berlalu, alam sejagat (universe) yang kita diami ini menjadi semakin membesar dan semakin meluas berkali2 ganda?

Sudah tentu... banyak sekali persoalan2 lain yang ditimbulkan tentang hal kejadian “Big Bang” ini. Antaranya... sewaktu semuanya masih lagi bercantum sebagai suatu objek padat... objek ini duduk di mana? Objek padat ini terapung2 di awangan ke? Kenapa pula objek padat ni tiba2 nak meletup pula? Adakah masa telah wujud sebelum atau semasa keadaan ini? Apa kebenda la sebenarnya benda yang kita panggil masa ini? Sampai bila alam sejagat ni nak terus berkembang selepas berlaku letupan? Ruang alam sejagat akan terus berkembang sampai bila2 ke? Jika ini benar, adakah suatu hari nanti semua bintang2, planet2 dan galaksi2 akan duduk teramat2 berjauhan di antara satu sama lain sehinggakan semuanya akan luput daripada penglihatan kita yang duduk di bumi ini? Ahh! memang memeningkan...

Seperti yang kita ketahui... memang ada pun orang2 yang telah lama gigih mengkaji dan membandingkan penemuan2 saintifik ini dengan apa yang tersebut di dalam Al-Quran. Terima kasih kepada mereka2 yang gigih ini. Sebagai contoh... kita boleh lihat link ini (harap dapat baca terlebih dahulu):
http://www.al-azim.com/~smkdolsaid/sainsdlmquran.htm

Selain daripada link ini, suka saya masukkan juga di sini link2 yang telah di “paste” kan sebagai komen di dalam Part 9 yang lalu iaitu http://re-matrix.blogspot.com/p/toc.html oleh saudara Ajaque Rahman, http://isa777.multiply.com/ oleh saudara Khalil Rafael dan
http://ms.harunyahya.com/ms/books/917/RELATIVITI_MASA_DAN_HAKIKAT_TAKDIR/chapter/2251 oleh saudara Angos Rizal. Pada saya, semua rujukan2 ini adalah amat2 baik sekali untuk menerbitkan buah2 fikiran. Cuma kita mungkin sedikit terkilan kerana buah2 fikiran sebegini mungkin hanya dapat berlegar2 di fikiran masing2 sebagai individu tanpa dapat diluahkan, dikongsikan dan dibincangkan sepenuhnya kerana kekangan perbendaharaan kata dan kosa kata bahasa yang kita punyai. Al-maklum, banyak sekali yang ada di dalam fikiran kita ini memang tidak terkeluar sama sekali kerana cara komunikasi biasa kita sesama manusia adalah benar2 terhad.

Setelah anda membaca artikel2 daripada link2 ini, harap2nya anda akan dapat mengenalpasti yang posting ini bukan bertujuan untuk mengulang cerita2 tentang apa yang telah dikaji dan ditulis oleh ramai orang seperti yang terdapat di dalam contoh link2 yang diberikan di atas. Posting ini sebenarnya bertujuan untuk menceritakan bahagian2 yang masih belum disentuh atau tidak mahu disentuh lagi. Sekali lagi saya cadangkan... anda membaca dahulu link2 di atas supaya dapatlah kita sama2 membuat perbandingan kajian masing2 ini kelak.

Sekarang marilah kita perhatikan beberapa kata kunci ini. Sebagai permulaan... cuba anda terangkan terlebih dahulu kepada diri anda sendiri... apakah sebenarnya maksud2 kata kunci ini.

Senarai kata kunci yang dimaksudkan saya ialah NAMA, JIRIM, JISIM, RUANG KAUNIYAH, RUANG KAULIYAH, MASA KAUNIYAH, MASA KAULIYAH, RUANG TANPA MASA,TENAGA TANPA MASA, GRAVITI, TENAGA CAHAYA, TENAGA KEUPAYAAN, TENAGA KINETIK, TENAGA HABA, GELOMBANG, FREKUENSI, IMAGINASI dan EMOSI.

Telitikanlah setiap perkataan betul2... dan fikirkan perlahan-lahan. Cuba terangkan kepada diri anda sendiri... apakah pengertian dan bagaimanakah apresiasi anda untuk setiap perkataan ini? Benar... kita mungkin pernah mendengar sesetengah perkataan2 ini. Akan tetapi, anda mungkin akan perasan bahawa perkataan2 ini amat jarang sekali dibincangkan atau diterangkan secara terperinci... baik di peringkat persekolahan rendah serta menengah kita dahulu mahupun di peringkat pembelajaran “tertiary” kita di kolej2 atau universiti2. Mengapa? Mengapakah hal2 yang amat penting ini tidak dimasukkan di dalam silibus pengajaran dan pembelajaran kita?

Kalau dilihat semua kata kunci ini... rasanya anda mungkin bersetuju jika saya katakan bahawa setiap satu daripadanya adalah secara sendirinya subjek yang berat jika dikaji. Saya merasakan, setiap satu daripada kata kunci ini mungkin akan memerlukan berpuluh2 atau beratus2 muka surat untuk bercerita secara terperinci mengenainya. Tidakkah begitu? Maka bagaimana pula saya hendak meringkaskannya di dalam ruangan terhad Album NWO ini?

Walaupun demikian, di dalam Part 10 ini... saya akan mula cuba juga menulis mengenainya dengan rasa rendah hati dan sebarang kekurangan saya memohon maaf “in advance” yer. Saya akan cuba menyentuh sedikit sebanyak (yakni sebahagian) dahulu tentang kata kunci ini dan kalau tiada aral saya akan menyambungnya lagi di dalam Part 11, Part 12 dan Part 13 (bahagian akhir) nanti. Juga... dengan melakukannya sebegini, harap2 nya dengan ruangan terhad posting di FB ini... dapatlah juga saya berkongsi sedikit sebanyak tentang perihal semua kata kunci ini dan kaitan rapatnya dengan dua pulau terakhir (pulau berkembar) yang berada di dalam Segitiga Bermuda.

NAMA.... apa ada pada nama? Begitulah soalan yang telah diutarakan semenjak zaman berzaman lagi dan sehingga kini... soalan ini masih belum berjawab. Jadi... ni nak cuba try jawablah... walaupun tak seberapa sangat jawapan ini.
Kalau kita rujuk Al-Quran... ayat yang pertama di dalam surah yang pertama (Surah Al-Fatihah) menyentuh tentang NAMA yakni “BismillahiRahmaaniRahiim” – Dengan NAMA Allah yang Maha Pemurah Maha Penyayang. Tidakkah ini menunjukkan bahawa NAMA adalah penting dan mempunyai signifikasi yang besar?

Menurut beberapa sumber yang telah menerangkan kepada saya bahawa NAMA juga dikenali sebagai “ISIM”. Ia adalah bekas tempat meletak sesuatu. Nak letak apa plak? Dikatakan... JIRIM dan JISIM tidak boleh wujud sendiri kerana ia perlu diletakkan di dalam tempat meletaknya yang dinamakan NAMA atau “ISIM”. Dengan kata lain... apa yang saya cuba nyatakan ialah objek padat sebelum berlakunya “Big Bang” sebenarnya ialah “JIRIM dan JISIM yang diletakkan di dalam ISIM”. Got it? Kalau tak “got it” tu kena “got it” dululah yer. Kalau tak lagi susah nak faham bila masuk kepada kata kunci yang berikutnya iaitu RUANG KAUNIYAH dan RUANG KAULIYAH.

Okay la... ruangan FB Part 10 ni pun dah habis. Jumpa lagi di dalam Part 11.

Wallahualam.

91 ulasan:

  1. Salam saudara Ajaque bleh invite x saya ke mainpage mistifiles...email saya - mista.bullet@yahoo.com
    TQ..

    BalasPadam
  2. Saye punn.. radz912@gmail.com

    BalasPadam
  3. Saya juga saudara ajaque.... nurakhbar@gmail.com

    BalasPadam
  4. Klu x keberatan saya pun nak juga [mfazil.arahman@gmail.com]

    BalasPadam
  5. Aslkum,kalau x keberatan tlg invite saya jugak utk baca blog mistisfile musallas81@yahoo.com

    BalasPadam
  6. Salam saudara Ajaque Rahman, mohon invite saya juga untuk ke Blog Mistisfile saudara. Terima Kasih. - ariffsk8@gmail.com -

    BalasPadam
  7. saya juga faisal.raza75@gmail.com

    BalasPadam
  8. saya juga pls.. arifin.abdulghani@gmail.com

    BalasPadam
  9. mana ni? lama sgt xupdate. ke update kat tempat lain?

    BalasPadam
  10. invite sy fairuzshh@gmail.com

    BalasPadam
  11. rupa rupanya, adakah ISIM itu yang dipanggil ATHAR/Ether?
    D2 - D2
    ???kalau silap sila jelaskan yg benar

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. assalamualaikum

    Bagi yang berminat menambah ilmu pengetahuan berkenaan Big Bang, Alam Langit & Bumi serta Penciptanya, boleh melawat laman ini:

    1: ALAM SYAHADAH


    Alam keseluruhannya dinamakan alam kejadian atau alam makhluk atau segala sesuatu yang Allah ciptakan daripada yang sekecil-kecilnya hinggalah ke sebesar-besarnya. Makhluk kejadian Allah boleh dibahagikan kepada tiga peringkat alam.
    1: Alam Syahadah
    2: Alam Misal
    3: Alam Arwah.

    Alam Syahadah adalah benda dalam erti kata yang luas. Jangan menyangka sesuatu yang jauh dan tidak dapat dipandang dengan mata kasar itu sebagai bukan benda. Jika bintang merupakan benda yang paling jauh kelihatan pada pandangan kita, yang lebih jauh daripada bintang dan tidak dapat dipandang juga termasuk dalam kumpulan kebendaan. Benda atau jisim boleh dibahagikan kepada tiga kategori:
    1: Jisim yang boleh dilihat dan dipegang
    2: Jisim tipis yang ditembusi pandangan (transparent)
    3: Jisim halus yang ghaib.

    Ketiga-tiga jenis jisim tersebut boleh didapati di dalam Alam Syahadah. Alam Syahadah pula boleh dibahagikan kepada empat peringkat alam.
    1: Alam Langit Dunia
    2: Alam Bumi
    3: Alam Langit-langit
    4: Alam al-Kursi Yang Agung.

    ALAM LANGIT DUNIA

    Satu bahagian kecil daripada alam ini ialah planet bumi di mana tinggal di atasnya makhluk yang berbangsa manusia. Planet bumi bersama-sama bulan dan planet-planet yang lain berada di dalam satu tingkatan alam yang dinamakan Sistem Matahari. Pada mulanya ahli astronomi menyangkakan matahari menjadi pusat kepada alam. Penemuan kemudiannya menunjukkan matahari hanyalah sebiji bintang di antara jutaan bintang-bintang. Apabila ilmu astronomi semakin maju manusia menemui maklumat bahawa kumpulan bintang-bintang yang sangat banyak membentuk satu galaxy. Ahli astronomi membuat anggaran terdapat kira-kira satu ratus ribu juta bintang dalam galaxy yang ada planet bumi. Bintang-bintang berpusing mengelilingi satu pusat yang dipanggil Pusat Sistem Galaxy. Ahli astronomi membuat kiraan dan mendapati matahari kita mengambil masa 225 juta tahun untuk mengelilingi Pusat Sistem Galaxy satu pusingan.

    Di samping galaxy yang terkandung planet bumi terdapat pula galaxy-galaxy lain. Bintang-bintang bagi setiap galaxy mengelilingi Pusat Sistem Galaxy masing-masing. Ada ahli astronomi membuat kiraan dan menganggarkan terdapat kira-kira 10 ribu juta galaxy semuanya.

    Ukuran di antara bintang-bintang dan galaxy-galaxy tidak lagi diukur dengan kiraan batu atau kilometer, tetapi digunakan sukatan tahun cahaya. Cahaya bergerak selaju 186,000 batu satu saat. Hasil kiraan ahli astronomi mendapati jarak matahari kita dengan bintang yang paling hampir ialah 4 ¼ tahun cahaya.

    Selanjutnya

    SUMBER
    http://tamansufi.tripod.com/alam.html

    Klik "LAMAN UTAMA" untuk mendalami Ilmu saudara/saudari.
    Jika kurang faham, Bergurulah dari yang Mengerti.

    BalasPadam
  14. saya cukup berminat dengan posting anda,,boleh invite sy jgk?
    encikhasrin4@gmail.com

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum, tlg invite saya jugak utk baca blog mistisfile adamsya@gmail.com

    BalasPadam
  17. tlg invite saya ke blog mistifile wizardsky@ymail.com

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum Tn, jika tak keberatan mohan di invite ke blog mistisfile Tn.

    fauzan.skyland@gmail.com

    Terima kasih Tn.

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum saudara,,harap boleh invite sy ke blog saudara mistisfiles..sy harap dapat mnmbah kekurangan pgetahuan sy ni..
    uk24590@gmail.com,,,syukran jazilan

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum. Mohon tuan invite saya juga utk baca mistisfiles, email saya huaren1978@gmail.com

    Terima kash daun keladi.

    BalasPadam
  21. Assalammualaikum saudaara..mohon untuk dibenarkan saya utk membaca di halaman mistifile..email saya enturbsysma87@gmail.com

    BalasPadam
  22. sudah lama terasa tersisih dari laman mistisfiles, sudikah kiranya tuan tanah invite saya asrarmuzamir@yahoo.com

    BalasPadam
  23. Assalamualaikum,

    Tuan, mohon invite saya untuk blog mistisflies.
    Email saya zaidan@gmail.com

    Terima Kasih
    Zaidan

    BalasPadam
  24. Mohon juga ntuk membaca mistisfiles.. faizjoharpazi@gmail.com

    BalasPadam
  25. izinkan saya juga untuk membaca mistisfiles.. ajedeen123@gmail.com

    BalasPadam
  26. Assalamualakum, saya meminta izin untuk membaca di: http://mistisfiles.blogspot.com/
    e-mail saya: hotspiritmy@yahoo.com
    Terima kasih.

    BalasPadam
  27. salam... mintak izin jgk, plastikbeg@gmail.com

    BalasPadam
  28. Mohon juga ntuk membaca mistisfiles.. daiaeasy91@gmail.com

    terima kasih

    BalasPadam
  29. Assalamualakum, saya meminta izin untuk membaca di: http://mistisfiles.blogspot.com/
    e-mail saya: kucingtoraa@gmail.com
    Terima kasih.

    BalasPadam
  30. Assalamualakum.saya juga ingin meminta izin untuk membaca di: http://mistisfiles.blogspot.com/

    nazirulazrin@gmail.com

    BalasPadam
  31. Assalamualaikum,

    Tuan, mohon invite saya untuk blog mistisflies,

    verticalvortex@gmail.com

    Terima Kasih

    BalasPadam
  32. assalam sedara. sy dah follow blog ni dari post matrix. tp yg ni x habis. mohon invite sy ke mistifile. pada pendapat sy tuan mendapat laduni hasil daripada kebebasan fikiran sedara dari penjara minda. sedara da bnyak rungkaikan puzzle puzzle dlm otak sy yg ramai kawan sy kata sy gila atau sesat. sy bukan gila atau sesat. sy cuma mencari..itu tujuan kita hidup kan. sy suka main game..dan sy ibarat kan hidup sy mcm game yg ada mcm mcm mission yg bejalan serentak antara pemikiran extrim dan normal. sungguh ramai yg lalai. kadang sedih. pesanan arwah atok sy yg mengamalkan hakikat. BERGURULAH DENGAN SERAMAI GURU. JGN BERPEGANG PADA SATU GURU. ITU LEBIH MENYESATKAN. semoga sedara sudi invite sy. p/s jgn menjadi atau mencari guru. carilah sahabat. sahabat itulah sebaik baik guru.

    BalasPadam
  33. Pohon juga invite saya: zairi.zaini@gmail.com. TQ

    BalasPadam
  34. Mohon invite saya sbg pembaca di mistisfiles...moga ilmu bermanfaat dapat dikongsi bersama. naiza1783@gmail.com

    BalasPadam
  35. slm tuan. tolong jemput saya marnchaos@gmail.com

    BalasPadam
  36. As salam..invite sy jugak ye ke blog mistisfiles

    memjamboo89@gmail.com

    BalasPadam
  37. as salam. saya juga mahu shahrilfiqry@gmail.com

    BalasPadam
  38. harap dapat invite saya juga norman@stats.gov.my
    terima kasih

    BalasPadam
  39. mohon invite saya sekali. aremeenjamaludin@yahoo.com

    BalasPadam
  40. Assalammualaikum, mohon invite saya ke blog tersebut. blokd6@gmail.com

    BalasPadam
  41. salam tuan, boleh invite saya ke blog missflies.
    email sy : ashraf.sidek@gmail.com

    BalasPadam
  42. salam bohh... mohon invite saya ke blog http://mistisfiles.blogspot.com/
    email saya: zaharulreza@gmail.com

    BalasPadam
  43. As Salam Akhi,Mohon invite saya ke blog mistisfiles
    Email saya : pawang83@yahoo.com

    BalasPadam
  44. salam, mohon invite saya juga ke mistifiles, badrul68@gmail.com

    BalasPadam
  45. salam saudara, boleh tak invite saya juga ke blog missflies..email saya : ochiasasuke@gmail.com

    BalasPadam
  46. As salam saudara budiman,
    Mohon invite saya ke sensawang http://mistisfiles.blogspot.com/

    Email: resham.ibrahim@gmail.com

    Terima kasih. Wasalam.

    BalasPadam
  47. Sya nk jugak tlg invite mistisfiles(dr srwak) rafiqfaizal@gmail.com

    BalasPadam
  48. Mohon di invite mistisfiles saudara ..ini email sy aishahazman86@gmail.com ... rugi bg diri ini lambat menemui blog saudara.. post2 saudara byk membuat diri ini berfikir betapa hebatnya Kuasa Allah swt.. kita sebagai hambanya perlu mencari... terima kasih

    BalasPadam
  49. salam
    mohon invite saya ke laman mistisfiles juga

    zul.mohdsupandi@gmail.com

    sy juga mahu mempertimbangkan sendiri tulisan2 saudara yg amat menarik minat sy. terima kasih

    BalasPadam
  50. Saya pon sama tuan...
    Ne ha email sya
    Sunanchai302@gmail.com
    Jazakallah hu khairan

    BalasPadam
  51. Nak jugakkk..tolong invite saya.. fidd868@gmail.com
    Tq in advance

    BalasPadam
  52. sy juga...adiarman6646@gmail.com. t.ksh bnyk2

    BalasPadam
  53. saya juga...azrulmanu@yahoo.com

    BalasPadam
  54. salam.. tumpangkan saya sekali.. tengok.laut@gmail.com

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum tuan..saya sgt berminat dgn blog tuan..saya meminta izin utk mendapat kebenaran melayari blog http://mistisfiles.blogspot.com/
    email saya syednidzam@gmail.com
    terima kasih..

    BalasPadam
  56. Assalamualaikum. Harapnya dapat invite saya juga ke blog mistisfiles. There are a lot of things yang dikira eye openers and ruginya saya kalau tak dapat secara penuh knowledge ni. Ini email saya sher@279@yahoo.com

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum, saya pun nak.. Elan5147@gmail.com

    BalasPadam
  58. saya cukup berminat dengan posting anda,,boleh invite sy jgk?
    harithalim93@gmail.com

    BalasPadam
  59. Assalamualaikum. Harapnya dapat invite saya juga ke blog mistisfiles.
    emel : abi.fidaie@gmail.com

    BalasPadam
  60. Assalamualaikum..mohon di invite sy ke blog mistisfiles
    Emel : fhameangah@gmail.com

    BalasPadam
  61. assalamualaikum, harap tuan ramah invite saya jugak utk baca blog mistisfile ip_address81@yahoo.com

    BalasPadam
  62. Assalamualaikum, invite sy ke mitisfile.
    yukikun91@gmail.com

    BalasPadam
  63. invite sye jgk.. meonaikal.pencil@gmail.com

    BalasPadam
  64. invite http://mistisfiles.blogspot.com. airelrules@gmail.com thanks..

    BalasPadam
  65. Salam. Harap saudara dapat invite saya sekali. Terima kasih. amirulamiramir@gmail.com

    BalasPadam
  66. please invite saya http://mistisfiles.blogspot.com. nadrizn7@gmail.com thanks..

    BalasPadam
  67. As salam. Mphon invite saya ke mistifile. misdemeanor.milano@gmail.com

    BalasPadam
  68. tolong invite sy juga please
    jayahhaha@gmail.com

    BalasPadam
  69. Assalamualaikum, invite saya juga ya. Thanks. ladyblu333@gmail.com

    BalasPadam
  70. Tolong invite saya.terima kasih. dling149@gmail.com

    BalasPadam
  71. Mohon invite sy juga. xyeight@yahoo.com. in sya Allah boleh sebarkan nur pada semua.

    BalasPadam
  72. Ble invite sy? asrifrog79@gmail.com

    BalasPadam
  73. As'salam..mohon invite sy jugak. alkalinenorule@gmail.com

    BalasPadam
  74. invite kt mistis pliss ... apiswings.ii@gmail.com

    BalasPadam
  75. Saya juga,...mayor87s@gmail.com

    BalasPadam
  76. Saya juga,...wamn4112@gmail.com

    BalasPadam
  77. salam tuan, invite saya juga ke blog mistifile. email sy syam2307@gmail.com

    BalasPadam
  78. Mohon invite sy ke blog juga ye.
    nurul.athirah156@gmail.com

    BalasPadam
  79. Mohon invite sy ke blog juga ye.
    nurul.athirah156@gmail.com

    BalasPadam
  80. Invite saya ke blog juga
    acapmail92@gmail.com

    BalasPadam
  81. Invite saya ke blog juga
    acapmail92@gmail.com

    BalasPadam
  82. Assalamualaikum, invite sy ke mitisfile.
    isaisa019@gmail.com

    BalasPadam